Czech POINT
Zajišťujeme provoz Kontaktních míst veřejné správy Hospodářské komory České republiky, která vydávají ověřené výpisy z informačních systémů veřejné správy a poskytují další související služby.
Kontaktní místa vydávají ověřené výpisy z:
- Obchodního rejstříku
- Rejstříku spolků
- Rejstříku nadací
- Rejstříku ústavů
- Rejstříku společenství vlastníků jednotek
- Rejstříku obecně prospěšný společností
- Živnostenského rejstříku
- Katastru nemovitostí (výpis z listu vlastnictví)
- Katastru nemovitostí (výpis snímku z katastrální mapy)
- Rejstříku trestů (fyzických a právnických osob)
- Registru řidičů (výpis z bodového hodnocení osoby)
- Seznamu kvalifikovaných dodavatelů
- Registru Ministerstva životního prostředí (MA ISOH)
- Insolvenčního rejstříku
- Registru obyvatel
- Registru osob
- Registru osob (výpis z veřejné části)
- Registru práv a povinností
- Registru obyvatel (přehledu využití údajů)
- Registru osob (přehled využití údajů)
- Registru práv a povinností (přehled využití údajů)
- Registru územní identifikace
- Lékového záznamu pacienta (výpis evidovaných elektronických receptů pacienta)
a dále můžete
- učinit podání podle § 72 živnostenského zákona
- požádat o provedení tzv. Zprostředkované identifikace (sepsání veřejné listiny o identifikaci)
Zároveň je možné přes kontaktní místa podat bezplatně žádost o změnu chybně vedených údajů v základních registrech veřejné správy (v registru obyvatel a v registru osob) a podat žádost o poskytnutí referenčních údajů z registru obyvatel jiné osobě (např. pro založení identity občana).
Autorizovaná konverze dokumentů
Autorizovanou konverzí dokumentů a jejím prostřednictvím lze získat dokument (převedený z listinné podoby do elektronické a naopak), který má stejné právní účinky jako původní dokument, jehož převedením daný výstup vznikl. Provedení autorizované konverze tak znamená úplné převedení dokumentu z jedné formy dokumnetu do druhé a zároveň ověření shody obsahu vstupního a výstupního dokumentu a připojení ověřovací doložky.
Zprostředkovaná identifikace
Služba Zprostředkovaná identifikace vychází ze zákona č. 253/2008 Sb. který řeší opatření zabraňující zneužívání finančního systému k legalizaci výnosů z trestné činnosti. Pokud účastník obchodního vztahu musí prokázat svoji totožnost tzv. “tváří v tvář” a přitom se k určitým obchodním jednáním nemůže dostavit osobně, tak právě v těchto případech lze s výhodou využít služby Zprostředkované identifikace. Účelem této služby je tedy, za podmínek stanovených zákonem, jednoznačně identifikovat osoby obchodního vztahu a tím zamezit nelegálním tokům peněz, které by mohly pocházet z trestné činnosti prostřednictvím fiktivních osob či firem.ovaná identifikace
Ověřování listin a podpisů (vidimace a legalizace)
Vidimace
V soukromém či obchodním styku je často potřeba předkládat celou řadu listin. Chcete-li si ponechat originál listiny nebo vytvořit z originálu více kopií s platností originálu je nutné vždy předložit úředně ověřenou kopii dokumentu – tzv. vidimovanou listinu.
Vidimací se ověří, že opis nebo kopie se doslova shoduje s předloženou listinou nikoliv však, že údaje na předkládané listině jsou v souladu s právními předpisy či pravdivé a správné. V souladu se zákonem o ověřování ověřující úřad za obsah vidimované listiny neodpovídá. Vidimovat lze všechny listiny, u kterých to přímo nezakazuje zákon o ověřování.
Legalizace
Vyžaduje-li charakter podepisované listiny ověření totožnosti a pravosti podpisu osoby, která dotčenou listinu podepsala, tak jediným způsobem jak tohoto docílit je nechat si podpis úředně ověřit, provést tzv. legalizaci podpisu. Legalizací se tedy ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní. Zároveň se legalizací ale nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů uvedených v listině ani jejich soulad s právními předpisy a ověřující úřad za obsah listiny neodpovídá, obdobně jako u vidimace. I u legalizace existují zákonem stanovené výjimky, kdy ji nelze provést.
eLegalizace
Jedná se o obdobou ověřování pravosti podpisu na listině, kdy se ověřuje podpis na elektronickém dokumentu. Jelikož se elektronický dokument nepodepisuje přímo před ověřovatelem, technicky se jedná o ověření pravosti elektronického podpisu žadatele na dokumentu v elektronické podobě, který žadatel uznal za vlastní.
K předání elektronického dokumentu k eLegalizaci se musí využít Úschovna Czech POINT.
Další informace na https://www.czechpoint.cz/public/
Kontakt
Jan Bejblík
bejblik@komora.cz
+420 771 138 239
Alena Rambousková
rambouskova@komora.cz
+420 724 613 663
Klientské centrum Hospodářské komory
Vaše záležitosti rádi vyřídíme na našem pracovišti Klientského centra umístěného na piazze administrativního komplexu Florentinum.
Adresa:
Florentinum,
Na Florenci 2116/15,
Praha 1
Úřední hodiny:
pondělí – pátek
7:30 – 15:30 hod.
Příjem posledního klienta v 15:15 hod.

V případě potřeby parkování u budovy Florentina, lze do 8:00 hod. využít bezplatného parkování přímo v ulici Na Florenci, jinak zpoplatněného podzemního parkoviště určeného pro veřejnost pod komplexy Florentinum nebo Masaryčka.