Pravidla praxe
Ke zvýšení kvality života, ochrany veřejného zájmu a pro naplnění výše uvedeného ustanovení zákona, provádí Hospodářská komora registraci Pravidel praxe. Ty zajišťují pro daný obor splnění nejnovějších požadavků vyjadřujících stav techniky, dodávek, služeb a výrobků, a to v souladu s požadavky právních předpisů a technických norem.
Pravidla praxe navrhuje, zpracovává a vydává příslušné Autorizované živnostenské společenstvo začleněné v Hospodářské komoře, které nese plnou odpovědnost za jejich obsahovou a věcnou stránku. Hospodářská komora registruje pouze Pravidla praxe zpracovaná a schválená podle Metodických pokynů pro plánování, tvorbu a schvalování Pravidel praxe.
Kontakt
Luděk Kašpar
kaspar@komora.cz
+420 724 613 506
Osvědčení kvality podnikání
Hospodářská komora vytvořila Metodiku pro tvorbu pravidel osvědčování kvality podnikání. Cílem metodiky je sjednocení přístupu jednotlivých Autorizovaných živnostenských společenstev k poskytování záruk za své členy, tzn. garantovat jejich kvalitu, odbornost i poctivost.
Autorizovaná živnostenská společenstva s registrovanými pravidly osvědčování kvality podnikání u Hospodářské komory mají oprávnění využívat při ověřování kvality svých členů logo Hospodářské komory s připojeným textem:
„Osvědčení kvality bylo provedeno v souladu se schválenou metodikou Hospodářské komory ČR“.
Posuzování vytvořených pravidel probíhá na zasedání Sekce kvality.
Seznam společenstev se zaregistrovanými pravidly pro osvědčování podnikání u Hospodářské komory:
- Asociace Gremium Alarm
- Cech obkladačů České republiky
- Českomoravská komora lešenářů
- Rudolfinea, sdružení pro umělecká řemesla
- Společenstvo kominíků ČR
Kontakt
Model pro poskytování kvalitní služby v ČR
V Sekci kvality Hospodářské komory byl navržen Model pro poskytování kvalitní služby v ČR v reakci na známé skutečnosti, že výzvy a poptávky na služby jsou zadavatelem (zejména ve veřejném sektoru) formulovány tak, že nabídky poskytovatelů nemohou být srovnatelné z hlediska obsahu, a tedy ani z hlediska ceny. Cílem modelu je posílení kultivace tržního prostředí v ČR, zejména pak v oblasti poskytovatelů služeb.
Model předpokládá i využití v rámci veřejných zakázek. Byl připraven prioritně pro vztah B2B, resp. pro vztah s veřejnou správou B2G. Předpokládá se ale využití i ve styku B2C. Aplikace modelu má zajistit, či alespoň posílit funkci trhu, aby nabízené ceny byly srovnatelné na základě věcné podstaty nabídky poptávané služby tak, aby byly konkurenčně férové a aby jak nabídkové, tak i tržní ceny obecně odrážely v jednotlivých segmentech (oborech) služeb daná kritéria.
Principiální ideou Modelu je vytvoření databáze (e-aplikace) základních informací o jednotlivých službách či i o souboru jednotlivých služeb z hlediska jejich kvalitativního obsahu zejména ve vztahu k technickým normám (pokud existují). Obsah databáze je úzce vázán na existenci postupů správné praxe, či podobných konsensuálně přijímaných dokumentů – např. příslušných oborových standardů (a tedy i jako nástroj na podporu jejich vytváření).
Kontakt
Libor Dupal
dupal@top-normy.cz
+420 602 56 18 56